vrijdag 16 september 2016

20

20 jaar geleden stond ik achter de bar bij OG, de voetbalclub waar Dieter speelde. 
Krampje hier, biertje tappen, weer een krampscheut. 
Dieter stond op het veld, later zat hij met zijn team en aanhang te genieten van de - door zijn toenmalig hoogzwangere vrouw- getapte biertjes. 

Onderweg naar huis, op de fiets, nog een krampje. Als avondeten patat en een frikandel. 
Om 22:00 ging ik naar bed, de aanstaande vader bleef met zijn broer nog tv kijken. 

4 uur later werd ik wakker en wist dat ik ging bevallen. Dieter geloofde me niet, ik moest tenslotte nog 3 weken. 
Ik kon hem overtuigen dat het kwam en hij was direct wakker en nuchter. 

Nadat de verloskundige via de telefoon aan mijn ademhaling had gehoord hoe ver ik was, begon het hele circus echt. 
Marlijna Schultz had dienst en nam stagiaire Christiane mee, een Duitse jongedame, wat een toeval (Dieter is half Duits)
De weeën begonnen rond 04:00 uur en om 06:05 hield ik mijn zoon in mijn armen. 

Konrad Benjamin Lucas

2470 gram en 41 cm 

Prachtig mooi mannetje. 


En nu een prachtige, mooie man van 20 jaar. 
Hij is mijn firstborn, mijn muisje, mijn liefde. Mijn zoon.
Ik hou van jou, Koen. 
Je mama 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten